srijeda, 27. ožujka 2013.

Recenzija: Dadub - You Are Eternity (Stroboscopic Artifacts 2013)









I nostri elettronica dub


 















 

Trenutno najzanimljivi techno dolazi od, zanimljivo, talijanskih emigranata u Njemačkoj. Riječ je o etabliranim kolektivima kao što su Prologue iz Minhena (Donnato Dozzy, Tom Bonaty, Dino Sabatini) i Stroboscopic Artifacts iz Berlina (Lucy, Xhin). Ovi izdavači su svojim izdanjima pomjerili granice kvalitetne techno muzike, bolje rečeno lansirale ljestvicu kvaliteta duboko u nepoznate dijelove svemira. Ono što njihova izdanja karakteriše su: šamanski trance ritmovi, atmosfera mraka i hladnoće u svemiru, i zvjezdane melodija – muzika za dovođenje u stanje transa u kojem se susrećemo sa onostranim bićima. 
                                                                 
       


No da biste dobili takav zvuk, potrebno je da imate „majstore od mašina“, studijske genijalce – freakove, koji će od vašim umjetnička djela odvesti u vječnost. Za to su zadužena dva studio čarobnjaka, heroji ove priče: Daniele Antezza and Giovanni Conti aka Dadub. Njihova uloga u Stroboscopic Artifacts porodici je mastering/post-production za sva muzička izdanja ove etikete. Posao koji njih dvojica shvataju preozbiljno i time daju svoj svojevrsni pečat, tako da tačno možete prepoznati magični produkcijski rad na svakom albumu koji je bio u njihovim rukama. Zato nije ni čudo da su mnoga izdanja koja su izašla za Stroboscopic Artefacts, uključujući i konceptualnu digital-only Monade series, važe za vrhunac moderne techno produkcije.  

                                                      


Kako objasniti i dočarati zvučno remek djelo ove dvojice Talijana? Ono je u jednu ruku pure techno, a u drugu zvučni experiment. Njihov album je putovanje kroz mračne džungle vanzemaljskog svijeta,  koje pjevaju mašine u nekoj tvornici čelika. No pored sve te outerspace/industrial atmosfere, glavni inspiracija je dub. Kako se William Gibson u svom remek-djelu Neuromancera izrazio:
Dok su radili, Kejs je postepeno postao svestan muzike koja je neprestano pulsirala kroz sklop. Bio je to svemoćni i božanski dub, senzualna muzika; to im je svetinja, i simbol zajedništva, rekla je Moli“.  Zanemarujući sve electro/techno/industrial tonove, dub daje ovom albumu: dubinu, mrak, melaholiju, spiritualnost. Nazovite ga Vi elektrodub, dub techno... whatever. Ovo je primjer kako dub album drugog desetljeća 21. vijeka treba zvuči. Kad još tome dodate numere gdje se provlače semplovi sa suđenja nekim od bankara za vrijeme ekonomske krize: „You’ve been establish to advocate theory that markets will reagulate themselfs. My question is simple: were you wrong? In other words... your ideology was not right. And how can you explain, that you have retired form federal reserves just before 2006 crisis... and after retirement, you have become a very wealthy man?“ Traka se zove Truth, a vjerujem da bi dub godfathers  Mad Professor ili Linton Kwesi Johnson bez razmišljanja ovo ubacili u svoja ostvarenja o krvavim rukama bijelih okovratnika.
Impresije, snoviđenja koja se doživljavaju slušajući ovaj album su kao putovanja kroz negostoljubljive džungle, ili vječni mrak nekog izgubljenog planeta, no  putovanje organizujte u svojoj glavi.

 

                                                                        


Sudeći po proljeću 2013. Godine, ova godina će biti plodna za ljubitelje elektronskog zvuka. Dočekali smo FunctionIncubation, Autechre - Exai. Slijede Atom TM, Space Dimension Controler, fabric 69 – Sandwell District... i ko zna what future will bring from outer space.


Album možete preslušati ovdje.
A najnoviji Resident Advisor podcast mix downloadovati ovdje

Nema komentara:

Objavi komentar